Återträning efter graviditet

700 kr

Information

Träningen innan ”vanlig träning”

-för att återskapa kraft och uthållighet i bålen!

Återträning efter graviditet passar för alla, oavsett barnets ålder

 

Nästa kurs i augusti, datum ej fastställt, men kurserna hålls på Smörhålevägen 5c, Kungsbacka, onsdagar kl 11-12

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi kan hjälpa dig antingen med en individuell undersökning och konsultation, eller via vår kurs guida dig hur du ska träna, tänka och hur det ska kännas, -”Återträning efter graviditet”

För konsultation/undersökning bokar du en ”Mammamagekonsultation”, via hemsidan, skriv gärna eller kontaktar oss på 0733-241373

Kursen är du välkommen att anmäla dig till mail: kungsbackanaprapaterna@gmail.com eller ring oss på 0733-241373

 

Varje onsdag har Johanna mottagning i vår pilateslokal på Smörhålevägen 5c i kungsbacka. Där kan jag med fördel ta emot dig som vill ha mammamagekonsultation eller personlig pilatesträning.

Övriga dagar arbetar jag som vanligt på kliniken på  västergatan.

 

Återträning efter graviditet

5 veckorskurs där vi tränar i grupp.

Kursavgift 1300kr

Steg för steg går vi igenom hur man ska träna, tänka och hur det ska kännas!

 

Återträning efter graviditet passar för alla, oavsett barnets ålder

”Träningen innan ”vanlig träning”

-för att återskapa kraft och uthållighet i bålen!

Anmälan till kungsbackanaprapaterna@gmail.com

 

Konsultation/undersökning

Enskilt  undersöker vi din mage, hur aktivering av bålstabiliserande muskler sker, och guidar dig att hitta rätt känsla!

Under en graviditet  så töjs magmuskulaturen ut, helt naturligt för att ge plats åt den växande babyn. Efter en graviditet upplever många kvinnor att det är svårt att aktivera och få kontroll på magmuskulaturen igen. För att återfå kontrollen av denna muskulatur (den inre magmuskulaturen) behöver du göra övningar som aktiverar dessa. Den inre magmuskulaturen utför ingen rörelse så dessa övningar är till en början statiska och sker med väldigt liten kraft. Övningar som plankan och sitpus bör du vänta med tills du blivit starkare. Det är annars lätt att den ytliga muskulaturen böjar överkompensera och ger en falsk stabilitet som inte är uthållig. Då kan man även få andra besvär såsom trötthet/ smärta i lländrygg, bäcken, höft och bröstrygg. Försämrad magkontroll kan även ge upphov till putande mage.

Denna träning passa även dig som fick ditt/dina barn för flera år sedan.

För mer information om Återträning efter graviditet, klicka här

Vi som arbetar med detta: